Training social media adverteren

Algemeen

Ben jij verantwoordelijk voor de zichtbaarheid van het bedrijf? Dan is het essentieel dat jij alle ins en outs weet over het adverteren via social media. Met onze social media advertising training ben jij instaat om succesvolle campagnes te draaien via social media kanalen en weet je precies hoe jij de doelgroep kunt overtuigen!

Voor wie is de training bedoeld?

Deze training is ontwikkeld voor iedereen die succesvol wil zijn met social media advertising. Je leert met deze training alle ins en outs door middel van e-learning en past deze kennis toe in de praktijk met doelgerichte opdrachten. Om cruciale fouten te voorkomen krijg je 1-op-1 begeleiding van één van onze online marketing coaches.

Start traject

We starten op de datum die we samen hebben afgesproken.

Hoeveel tijd kost deze training?

We hebben het leertraject verdeeld in drie overzichtelijke blokken, om jouw tijd optimaal te benutten.

  • E-learning – 12 uur

  • Praktijkopdrachten – 10 uur

  • Sessies met coach – 4 uur

* Uren zijn bij benadering en kunnen per cursist verschillen.

Inhoud en leerdoelen

In zeven stappen bereiden wij je voor om succesvol te worden met het beheren van jouw social media advertenties.

Bepaal doelstellingen, doelgroepen & KPI’s.

Omschrijf je doelgroep(en), bepaal doelstellingen en zet deze doelstellingen om in meetbare KPI’s. Dit is de eerste stap en is belangrijk omdat het dient als basis van jouw advertentiestrategie.

Kies het juiste kanaal wat bij jouw doelgroep past.

Binnen jouw doelgroep hebben mensen verschillende beweegredenen om zich op Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Snapchat of TikTok te bevinden. Elk kanaal heeft andere doelen en mogelijkheden en hier kan jij op inspelen. In dit stadium bepaal je op welke Social Media kanalen je gaat focussen om jouw doelgroep te overtuigen.

Implementeer verschillende pixels & tags.

Om je advertenties meetbaar te maken is het essentieel om de pixels en tags van de verschillende kanalen te koppelen aan jouw website.

Stel een advertentieplan op, op basis van de doelgroep.

Het is tijd om een plan op te stellen nu alle voorbereidingen voor succesvolle campagnes zijn getroffen. In dit plan ga jij uitwerken hoe je in staat bent om de doelgroep te overtuigen middels het gebruik van advertenties via social media.

Koppel het juiste campagnetype aan verschillende doelstellingen.

Na een concreet advertentieplan te hebben opgesteld, is het tijd om de campagnetypes te koppelen aan de verschillende doelstellingen die je eerder in de training hebt bepaald. Om succesvol te worden met social media advertising is het van belang de juist campagnetype te kiezen.

Effectieve social media campagne instellen.

Nu alles is uitgedacht en de strategie staat, is het tijd om een effectieve campagne in te stellen. Dit ga je doen voor jouw bedrijf en wanneer je hulp nodig hebt kun je altijd expertise vragen aan jouw online marketing coach.

Beheer & optimalisatie van campagnes.

Wanneer de campagnes zijn ingesteld ben je er nog niet. Om er zeker van te zijn dat jij succesvolle campagnes blijft draaien is het belangrijk dat je de voortgang monitort. Binnen dit stadium houd jij je vooral bezig met het kijken naar verbeterpunten en ga je deze ook doorvoeren wanneer nodig.

Leerdoelen

Om de kwaliteit van het coachingstraject te kunnen waarborgen én om er zeker van te zijn dat jij met de juiste kennis het traject afrondt hebben we leerdoelen opgesteld. Benieuwd welke? Vraag jouw leerdoelen op via: [email protected]

 

Wat is het instapniveau?

Tijdens een intakegesprek kijken onze coaches wat het instapniveau wordt. We gaan in principe uit van HBO werk- en denkniveau, maar verwachten minimaal MBO 4 niveau.

 

Over welke vaardigheden beschik je na deze training?

Na het afronden van onze social media training beschik je over de juiste kennis om de belangrijkste kanalen optimaal in te zetten. Je kunt zowel adviezen geven als in de praktijk aan de slag.

Wat heb je na deze training gedaan?

Na deze training heb je…

  • doelstellingen, doelgroepen & KPI’s bepaald.

  • De juiste kanalen die bij jouw doelgroep passen gekozen.

  • verschillende pixels & tags geïmplementeerd.

  • een advertentieplan, op basis van de doelgroep opgesteld.

  • het juiste campagnetype aan verschillende doelstellingen gekoppeld.

  • effectieve social media campagne ingesteld.

  • campagnes beheerd en geoptimaliseerd.

Examens & Certificaten

Tijdens het social media leertraject krijg je van je coach diverse praktijkopdrachten, die je met een voldoende moet voltooien om met het volgende onderwerp te kunnen starten. Om de module succesvol af te sluiten, moet je een resultaat van 70% of hoger halen op de eindtoets. Je kunt de toets net zo lang herkansen totdat je een voldoende hebt.

Onze kennisbank bevat alle laatste updates als het gaat om social mediakanalen. Na het afronden van de social media module kun je dan ook eenvoudig verder met het behalen van officiële certificaten, dankzij de kennis die je tijdens het traject hebt verkregen.

Unieke leermethodiek

Bij Teach Digital maken we gebruik van een unieke leermethode. Uniek omdat we online en offline combineren, maar ook omdat je een persoonlijke benadering krijgt. Onze coaching is intensief en geeft jou alles wat je nodig hebt zodat je zowel theoretisch als in de praktijk raad weet met social media.

Studiemateriaal

  • Academy (kennisbank), beschikbaar voor 12 maanden vanaf start traject

  • Externe hulpmiddelen:

    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn
    • Twitter
    • Pinterest
    • Snapchat
    • TikTok
    • Google Analytics