Training zoekmachine adverteren

Algemeen

Ambitieuze doelstellingen met zoekmachine adverteren (SEA)? Ontdek tijdens onze Zoekmachine Adverteren training in 4 weken alles op het gebied van online zoekcampagnes in Google.

Voor wie is de training bedoeld?

Onze Zoekmachine Adverteren training is geschikt voor iedereen die zoekcampagnes via Google wil toevoegen aan hun online strategie.

Start traject

Gezamenlijk met jouw online marketing coach stem je een geschikte startdatum af voor de Zoekmachine Adverteren training.

Hoeveel tijd kost deze training?

We hebben het leertraject verdeeld in drie overzichtelijke blokken, om jouw tijd optimaal te benutten.

  • E-learning – 12 uur

  • Praktijkopdrachten – 10 uur

  • Sessies met coach – 3 uur

* Uren zijn bij benadering en kunnen per cursist verschillen.

Inhoud en leerdoelen

Tijdens de training komen vier onderdelen aan bod:

Zoekwoorden onderzoek

Je gaat aan de slag met een zoekwoordenonderzoek. Dit onderzoek ligt ten grondslag aan jouw zoekcampagnes in Google en zullen gaan zorgen voor succes.

Zoekcampagne-opzet maken

We laten je precies zien welke instellingen je nodig hebt, waar je deze kunt vinden en hoe je het best een structurele opzet kunt maken. Een goeie structuur in je campagne-opzet is essentieel om overzichtelijk te werk te kunnen gaan.

Zoekcampagne opzetten

Nu je alle voorbereidingen hebt getroffen is het tijd om een effectieve zoekcampagne op te stellen in Google. We leren je hoe je dit het best kunt doen zodat jij winstgevende advertenties kunt opzetten.

Campagne optimaliseren

Na het opzetten van een campagnes is het avontuur nog niet afgelopen. Om echt de beoogde resultaten te behalen, moet je jouw campagnes blijven optimaliseren. Wij leren je graag hoe je dit het beste kunt doen!

Leerdoelen

Om een goed beeld te krijgen van de kennis waar je na vier weken training over beschikt, voorzien wij je van concrete leerdoelen. Daarmee ben je ook direct verzekerd van de kwaliteit van het leertraject. Wil je weten hoe dit er voor jou uitziet? Vraag jouw leerdoelen aan via [email protected]

Wat is het instapniveau?

Tijdens een intakegesprek kijken onze coaches wat het instapniveau wordt. We gaan in principe uit van HBO werk- en denkniveau, maar verwachten minimaal MBO 4 niveau.

Over welke vaardigheden beschik je na deze training?

Na het afronden van de Zoekmachine Adverteren training ben je compleet op de hoogte van alle belangrijke kennis rondom Zoekcampagnes in Google. Daarmee kun je zowel adviezen geven als in de praktijk aan het werk.

Wat is het eindresultaat van de Google Ads training?

Wanneer je onze zoekmachine adverteren training hebt afgerond, ben je van A tot Z klaargestoomd om zelfstandig verder te gaan. Je kunt nu:

  • Een zoekwoorden onderzoek uitvoeren

  • Een advertentieplan opstellen

  • Een logische campagnestructuur uitwerken

  • Effectieve zoekcampagnes in Google opzetten

  • Campagnes optimaliseren

Examens & Certificaten

Tijdens de training krijg je van je coach diverse praktijkopdrachten die je met een voldoende moet voltooien om met het volgende onderwerp te kunnen starten. Om de module succesvol af te sluiten, moet je een resultaat van 80% of hoger halen op de eindtoets. Je kunt de toets net zo lang herkansen totdat je een voldoende hebt.

Na het afronden van de zoekmachine adverteren training krijg je het Google Search certificaat.

Unieke leermethodiek

Bij Teach Digital maken we gebruik van een unieke leermethode. Uniek omdat we online en offline combineren, maar ook omdat je een persoonlijke benadering krijgt. Onze coaching is intensief en geeft jou alles wat je nodig hebt om zowel theoretisch als in de praktijk je weg te vinden met SEA.

Studiemateriaal

  • Academy (kennisbank), beschikbaar voor 12 maanden vanaf start traject

  • Externe hulpmiddelen:

    • Google Analytics
    • Google Ads