Training social media beheer

Algemeen

Wil jij een effectieve social media strategie opzetten en beheren voor jouw bedrijf maar mis je kennis en ervaring? Met onze social media beheer training ben jij in staat om dit uit te voeren.

Social media is vandaag de dag belangrijker dan ooit omdat jouw doelgroep zich hier een groot deel van de dag op bevindt. Je leert met deze training alle ins en outs van een social media strategie en leert hem ook beheren.

De kennis die je opdoet in de e-learning pas je direct toe in praktijk. Tijdens het traject krijg je 1-op-1 begeleiding van één van onze online marketing coaches.

Voor wie is de training bedoeld?

Deze training is ontwikkeld voor iedereen die succesvol wilt zijn in het beheren van een Social Media strategie. Ben jij verantwoordelijk voor de zichtbaarheid van het bedrijf? Dan stemmen we de opdrachten af op jouw praktijksituatie. Al tijdens de training ervaar je meer interactie met je doelgroep.

Start traject

We starten op de datum die we samen hebben afgesproken.

Hoeveel tijd kost deze training?

We hebben het leertraject verdeeld in drie overzichtelijke blokken, om jouw tijd optimaal te benutten.

  • E-learning – 8 uur

  • Praktijkopdrachten – 6 uur

  • Sessies met coach – 3 uur

* Uren zijn bij benadering en kunnen per cursist verschillen.

Inhoud en leerdoelen

In zeven stappen word jij voorbereid om succesvol aan de slag te gaan met het beheren van jouw social media strategie.

Bepaal doelstellingen, doelgroepen & KPI’s

Omschrijf je doelgroep(en), bepaal doelstellingen en zet deze doelstellingen om in meetbare KPI’s.

Verschil in essentie tussen verschillende social media kanalen

Elk kanaal heeft andere doelen en jouw doelgroep heeft dus ook andere beweegredenen om zich op een kanaal te bevinden. In dit stadium leren we je het verschil in essentie tussen Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Snapchat of TikTok. Op basis van de opgestelde persona’s bepaal je op welke Social Media kanalen je gaat focussen.

Verschil in berichtmogelijkheden tussen social media kanalen

Omdat er verschillende kanalen zijn is er ook verschil in mogelijkheden die de kanalen met zich meebrengen. Hier leren we je deze verschillen en leer jij begrijpen welke mogelijkheden jij kunt toepassen voor jouw strategie.

Juiste Social Media koppelen aan verschillende doelstellingen en doelgroepen

Nu je kennis hebt opgedaan over de verschillende kanalen en berichtmogelijkheden is het tijd om deze te koppelen aan jouw doelstellingen en doelgroepen. Alleen zo kun je effectief te werk gaan.

Effectieve bedrijfpagina’s opzetten voor verschillende kanalen

Bij een effectieve aanpak horen ook bedrijfspagina’s. Tijdens dit stadium ga jij aan de slag met het opstellen van effectieve bedrijfspagina’s voor verschillende kanalen. Zodoende ben jij vindbaar voor jouw doelgroep bij de kanalen die relevant zijn voor jouw bedrijf.

Contenkalender maken

Voordat je begint met posten is het verstandig om eerst een contentkalender op te stellen. Samen met jouw coach bepaal je waar de focus op komt te liggen. Op deze manier vorm je samen met jouw coach de basis van jouw strategie. Dit geeft houvast en consistentie.

Effectieve social media posts maken

Nu je een contentkalender hebt opgesteld is het van belang deze te vullen met effectieve content. Bij het laatste stadium van deze training leer je om effectieve posts te maken per kanaal. Zodoende ben jij instaat om jouw doelgroep te bereiken.

Leerdoelen

Om de kwaliteit van het coachingstraject te kunnen waarborgen én om er zeker van te zijn dat jij met de juiste kennis het traject afrondt hebben we leerdoelen opgesteld. Benieuwd welke? Vraag jouw leerdoelen op via: [email protected]

 

Wat is het instapniveau?

Tijdens een intakegesprek kijken onze coaches wat het instapniveau wordt. We gaan in principe uit van HBO werk- en denkniveau, maar verwachten minimaal MBO 4 niveau.

Over welke vaardigheden beschik je na deze training?

Na het afronden van onze social media beheer training beschik je over de juiste kennis om de belangrijkste kanalen optimaal in te zetten. Je kunt zowel adviezen geven als in de praktijk aan de slag.

Wat heb je na deze training gedaan?

Na deze training heb je…

  • doelstellingen, doelgroepen & KPI’s bepaald.

  • verschil in essentie tussen verschillende social media kanalen geleerd.

  • verschil in berichtmogelijkheden tussen social media kanalen geleerd.

  • juiste Social Media gekoppeld aan verschillende doelstellingen en doelgroepen.

  • effectieve bedrijfpagina’s opgezet voor verschillende kanalen.

  • contenkalender gemaakt.

  • effectieve social media posts gemaakt.

Examens & Certificaten

Bij Teach Digital maken we gebruik van een unieke leermethode. Uniek omdat we online en offline combineren, maar ook omdat je een persoonlijke benadering krijgt. Onze coaching is intensief en geeft jou alles wat je nodig hebt zodat je zowel theoretisch als in de praktijk raad weet met social media.

Unieke leermethodiek

Je leert online in onze digitale leeromgeving, krijgt praktijkopdrachten afgestemd op jouw situatie en wordt begeleid door je persoonlijke online marketing coach.

Deze unieke combinatie zorgt ervoor dat je niet alleen de theorie kent, maar dat je dit ook op de juiste manier weet toe te passen. Dit is onze belofte.

Studiemateriaal

  • Academy (kennisbank), beschikbaar voor 12 maanden vanaf start traject

  • Externe hulpmiddelen:

    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn
    • Twitter
    • Pinterest
    • Snapchat
    • TikTok