Online Marketing Opleiding

Algemeen

Wanneer je graag aan de slag wilt gaan als online marketeer dan leren we je in dit traject alles wat je daarvoor nodig hebt. Je leert online marketing van A tot Z te beheersen. De nieuwste trends en technieken in online marketing komen aan bod, zoals zoekmachine optimalisatie (SEO), zoekmachine adverteren (SEA), social media en conversie optimalisatie.

Wij leren je niet alleen de theorie, maar je leert eveneens jouw kennis direct toe te passen in de praktijk. Dit doen wij door middel van doelgerichte opdrachten die jij onder begeleiding van jouw persoonlijke online marketing coach uitvoert. Wacht daarom ook niet langer en vraag nu jouw offerte aan!

Voor wie is de training bedoeld?

Iedereen die zich graag wil specialiseren als een online marketing expert kan onze online marketing opleiding volgen.

 

Start traject

Gezamenlijk met jouw persoonlijke coach overleg je wanneer je aan de online marketing opleiding begint.

 

Optimaal leerrendement

Met onze online marketing opleiding doe je een waardevolle investering voor de lange termijn. De krachtige mix van een opleiding met online en offline componenten garandeert een zo hoog mogelijk leerrendement. Daarnaast beschik je tijdens jouw online marketing opleiding over een zeer volledige online kennisbank die je ten alle tijden kunt raadplegen. Dit samen met de doelgerichte opdrachten die je van jouw persoonlijke coach krijgt zorgt ervoor dat je alles eruit haalt wat erin zit!

Hoeveel tijd kost deze training?

We hebben het leertraject verdeeld in drie overzichtelijke blokken, om jouw tijd optimaal te benutten.

  • E-learning – 60 uur

  • Praktijkopdrachten – 60 uur

  • Sessies met coach – 18 uur

* Uren zijn bij benadering en kunnen per cursist verschillen.

Inhoud en leerdoelen

In onze online marketing training komen acht onderdelen aan bod:

1. De essentie van online marketing

We beginnen door stil te staan bij online marketing en wat je ermee bereikt. Je gaat werken met onze SDTC-formule, onze speciale werkwijze waarbij je effectief omgaat met online marketing.

2. Tools instellen

Voordat je verder gaat moeten alle benodigde online marketing tools juist ingesteld staan. Denk aan Google Analytics, Google Tag Manager, Google Search Console, Bing Webmaster Tools en diverse social media pixels. Ook stel je in deze fase vast wat jouw doelgroep is, welke doelstellingen je hebt en welke KPI’s daarbij horen.

 

3. Verhogen bezoekersaantal en online vindbaarheid

Deze fase van het leertraject draait om het vergroten van de vindbaarheid van een website en alles wat daarbij hoort, zoals SEO (zoekmachine-optimalisatie) en SEA (zoekmachine-adverteren).

 

4. Verhogen online zichtbaarheid

Hoe maak je jouw website zichtbaar onder de juiste doelgroep? Om hierachter te komen, verdiep je je in social media (Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, Twitter, TikTok), social media advertenties, online adverteren, affiliate marketing en remarketing.

5. Maak je website effectief

Zorg dat jouw websitebezoekers de gewenste actie ondernemen door aan de slag te gaan met lead marketing, UX/UI en wireframing.

 

6. Leads overtuigen

Hoe zorg je ervoor dat leads worden omgezet in klanten? Je gaat je bezighouden met e-mailmarketing en we geven je alle tips en tricks!

 

7. Klanten omzetten in supporters

Je leert hoe je WhatsApp voor Business, e-mailmarketing en remarketing kunt inzetten om voor loyale klanten te zorgen,

8. Campagnes optimaliseren

Om het beste uit jouw website te halen, zul je constant moeten blijven optimaliseren. Wij leren je graag hoe je dat het beste doet!

Leerdoelen

Om de kwaliteit van het coachingstraject te kunnen waarborgen én om er zeker van te zijn dat jij met de juiste kennis het traject afrondt hebben we leerdoelen opgesteld. Benieuwd welke? Vraag jouw leerdoelen op via: [email protected]

 

Wat is het instapniveau?

Tijdens een intakegesprek kijken onze coaches wat het instapniveau wordt. We gaan in principe uit van HBO werk- en denkniveau, maar verwachten minimaal MBO 4 niveau.

 

Over welke vaardigheden beschik je na deze training?

Na het afronden van onze training ben je helemaal up-to-date als het gaat om theoretische en praktische online marketing skills. Daarmee geef je zowel advies en ga in de praktijk aan het werk met online marketing.

Wat heb je na deze training gedaan?

Na het afronden van deze training is jouw online marketing strategie compleet en weet je deze zelfstandig aan te passen en te optimaliseren. Je hebt nu brede kennis en praktijkervaring als het gaat om SEO, SEA, social media (adverteren), remarketing en affiliate marketing. Je bent een volwaardig marketeer geworden!

Je kunt nu:

  • online marketing tools instellen

    – Google Analytics

    – Google Search Console

    – Bing Webmaster Tools

    – Google Tag Manager

    – diverse pixels en tags

  • jouw website gebruiksvriendelijk, overtuigend en oplossingsgericht maken

  • het maximale uit je klantenbestand halen

  • een online customer journey optimaliseren

  • KPI’s bepalen, meetbaar maken en monitoren

Examens & Certificaten

In elke module krijg je gedurende het leertraject verschillende praktijkopdrachten van je coach, welke je met een voldoende moet voltooien om met het volgende onderdeel te kunnen beginnen. Daarnaast krijg je tussentijdse toetsen en een eindtoets met een slagingsdrempel van 70%. Je mag deze net zo lang herkansen totdat je een voldoende hebt.

Wanneer je onze online marketing training met succes hebt afgerond, kun je gerust verder met het behalen van officiële certificaten voor Google, Microsoft en Facebook. Je beschikt over voldoende kennis dankzij de input die je tijdens ons traject hebt gekregen.

Unieke leermethodiek

Bij Teach Digital maken we gebruik van een unieke leermethode. Uniek omdat we online en offline combineren, maar ook omdat je een persoonlijke benadering krijgt. Onze coaching is intensief en geeft jou alles wat je nodig hebt om zowel theoretisch als in de praktijk je weg te vinden als online marketeer.

Studiemateriaal

  • Onze eigen e-learning

  • Externe hulpmiddelen:

    • Alle social media kanalen
    • Alle Google Tools
    • Alle Bing Tools
    • Mailchimp