SEO training

Algemeen

Google Analytics is voor miljoenen bedrijven een belangrijk platform voor het begrijpen van het gedrag van hun klanten en om betere ervaringen voor hen te creëren. Daarnaast vindt er steeds meer handel online plaats en staan bedrijven hierdoor onder druk om elke bestede euro aan online marketing te laten tellen. Google Analytics geeft jou de essentiële inzichten die je nodig hebt om vervolgstappen te zetten binnen jouw bedrijf! Analytics heeft het vermogen om zich aan te passen aan nieuwe situaties, algoritmes en patronen en kan deze ontdekken en gebruiken. Hieronder vind je een opsomming van de belangrijkste voordelen:

– Nieuwe, voorspellende inzichten over het gedrag van jouw klanten.

– Doelgroepen zijn makkelijk in te stellen en in te zien.

– Het instellen van conversies is eenvoudiger.

– Privacy staat centraal.

– Diepere integratie met Google Ads.

– Het meten van cross-platform campagnes.

Benieuwd hoe jij Google Analytics (4) optimaal kunt inzetten voor jouw bedrijf? Dan is onze Google Analytics training perfect voor jou. In slechts vier weken leer je alle ins en outs met betrekking tot Google Analytics (4). Door middel van praktijkgerichte opdrachten kan jouw theoretische kennis vrijwel direct worden toegepast voor jouw onderneming. Gedurende het traject heb je meermaals contact met je persoonlijke online marketing coach.

Voor wie is de training bedoeld?

Voor iedereen die de nuttige functies van Google Analytics wil toevoegen aan hun online strategie! Ook voor diegene die zijn kennis over Google Analytics wil opfrissen.

Start traject

Onze Google Analytics training is volledig op maat en start op de datum die we samen hebben afgesproken.

Optimaal leerrendement

Met onze SEO training doe je een waardevolle investering voor de lange termijn. Hier zorgt de mix van online en offline trainingscomponenten wel voor. Niet alleen beschik je tijdens jouw training over een zeer volledige online kennisbank maar eveneens leer je de theorie in te zetten in de praktijk. Heb je vragen of hulp nodig tijdens je SEO training? Jouw 1-op-1 coach begeleidt je met je doelgerichte opdrachten. Op deze manier is jouw kennis na vier weken volledig op niveau!

Hoeveel tijd kost deze training?

We hebben het leertraject verdeeld in drie overzichtelijke blokken, om jouw tijd optimaal te benutten.

 

  • E-learning – 12 uur

  • Praktijkopdrachten – 10 uur

  • Sessies met coach – 3 uur

* Uren zijn bij benadering en kunnen per cursist verschillen.

Inhoud en leerdoelen

In vier stappen bereiden wij je voor op Google Analytics.

Wat leer je tijdens de Google Analytics training?

Het traject behandelt alles wat betrekking heeft op Google Analytics voor jouw website. Je gaat leren om Google Analytics en Google Analytics 4 in te stellen voor jouw bedrijf. Ook leren we je wat je met alle features kunt bereiken.

Introductie van Google Analytics (4)

Voordat we daadwerkelijk starten is het belangrijk dat de basis van Google Analytics en haar functionaliteiten duidelijk zijn uitgelegd. Hier starten wij dus mee!

 

Instellen van Google Analytics (4)

Google Analytics verzamelt data over de bezoeken aan jouw website. Het is een essentiële tool voor de inzet van online marketing en we willen daarom het belang ervan benadrukken. We leren je hoe je Google Analytics instelt op drie niveaus:

– Accountniveau

– Propertyniveau (één/meerdere websites, app, etc.)

– Weergave niveau (een property met bepaalde configuratie; bijvoorbeeld een view waarin jouw websitebezoek uitgesloten is).

 

Instellen van Google Analytics (4) geavanceerd

Nu gaan we ons richten op de meer geavanceerde instellingen. Om alle functionaliteiten van Google Analytics optimaal te benutten gaan we je leren om de volgende onderwerpen in te stellen voor jouw website:

– Gebeurtenissen & Doelen

– Reguliere expressies

– Parameters gebeurtenissen

– Doelgroepdefinities aangepaste doelgroepen

– Site search & query parameters

– Diepere integratie met Google Ads.

– Het meten van cross-platform campagnes.

Leerdoelen

Om de kwaliteit van het coachingstraject te kunnen waarborgen én om er zeker van te zijn dat jij met de juiste kennis het traject afrondt hebben we leerdoelen opgesteld. Benieuwd welke? Vraag jouw leerdoelen op via: [email protected]

 

Wat is het instapniveau?

De training is praktisch, concreet en prima te volgen vanaf een MBO-4 opleidingsniveau.

Over welke vaardigheden beschik je na deze training?

Na deze training kent de cursist alle huidige theorie met betrekking tot Google Analytics., kan deze aan de slag in de praktijk en advies geven over de inzet van Google Analytics.

Examens & Certificaten

Je ontvangt na een positieve beoordeling van de praktijkopdrachten en het succesvol afronden van de eindtoets een certificaat van deelname.

Onze trainingen, e-learning en werkwijze voldoen aan de hoogste kwaliteitseisen. Dit zorgt ervoor dat jij optimaal kunt leren.

Unieke leermethodiek

Tijdens de Google Analytics training leer je online in onze digitale leeromgeving. Ook krijg praktijkopdrachten afgestemd op jouw situatie en word je begeleid door je persoonlijke online marketing coach.

Deze unieke combinatie zorgt ervoor dat je niet alleen de theorie kent, maar dat je dit ook op de juiste manier weet toe te passen. Dit is onze belofte.

Studiemateriaal

  • Academy (kennisbank), beschikbaar voor 12 maanden vanaf start traject

  • Externe hulpmiddelen:

    • Google Analytics