Facebook en Instagram training

Algemeen

Social media zit bomvol mogelijkheden en met onze training kom je in aanraking met alle mogelijkheden van Facebook en Instagram. Met de ideale mix van online leren en persoonlijke begeleiding leer jij alles over deze kanalen om ze optimaal te benutten voor jouw bedrijf.

Vandaag de dag zijn Facebook en Instagram belangrijker dan ooit omdat jouw doelgroep zich hier een groot deel van de dag op bevindt. Je leert met deze training alles om via deze kanalen in te spelen op jouw doelgroep. Tijdens de training krijg je 1-op-1 begeleiding van één van onze online marketing coaches.

Voor wie is de training bedoeld?

Deze training is ontwikkeld voor iedereen die succesvol wil zijn met Facebook en Instagram. Je leert niet alleen de theorie, maar past dit direct toe in de praktijk.

Ben jij verantwoordelijk voor de zichtbaarheid van het bedrijf? Dan stemmen we de opdrachten af op jouw praktijksituatie. Al tijdens de training ervaar je meer interactie met je doelgroep.

 

Start traject

We starten op de datum die we samen hebben afgesproken.

Hoeveel tijd kost deze training?

We hebben het leertraject verdeeld in drie overzichtelijke blokken, om jouw tijd optimaal te benutten.

  • E-learning – 12 uur

  • Praktijkopdrachten – 10 uur

  • Sessies met coach – 4 uur

* Uren zijn bij benadering en kunnen per cursist verschillen.

Inhoud en leerdoelen

De Facebook en Instagram training behandelt alle facetten van deze kanalen. Van de essentie tot organische gebruik en adverteren. Daarom hebben we de training opgedeeld in vijf onderdelen:

De essentie van social media en waardevolle content

Allereerst ga je de essentie van social media leren met de focus op waardevolle content. Je ontdekt waarom het belangrijk is om content te creëren die aansluit op de online identiteit van jouw bedrijf. Aan de hand van verschillende soorten content bereik jij de doelgroep en overtuig je deze.

 

Stel een contentstrategie op

Samen met jouw coach bepaal je waar de focus op komt te liggen. Dit ga je doen door een contentstrategie op te stellen. Op deze manier vorm je samen met jouw coach de basis van jouw Facebook en Instagram marketing.

Facebook organisch

Nadat de strategie is bepaald, ga je leren over de bericht mogelijkheden van Facebook. Zo haal je het maximale uit elke post.

Instagram organisch

Ook voor Instagram ga je nu leren over de bericht mogelijkheden nadat de strategie is bepaald. Op deze manier zorg jij ervoor dat je het beste haalt uit de mogelijkheden van Instagram voor de doelstellingen van jouw bedrijf

Facebook en Instagram adverteren

Nu je weet wat de organische mogelijkheden van de kanalen zijn, is het tijd om de mogelijkheden van adverteren te verkennen. Het adverteren via Instagram gebeurd vanaf het Facebook domein. Met Facebook kun je je doelgroep heel gericht bereiken. Je leert niet alleen hoe je jouw advertentie campagnes moet opzetten, maar ook hoe je deze analyseert en optimaliseert.

Leerdoelen

Om de kwaliteit van het coachingstraject te kunnen waarborgen én om er zeker van te zijn dat jij met de juiste kennis het traject afrondt hebben we leerdoelen opgesteld. Benieuwd welke? Vraag jouw leerdoelen op via: [email protected]

 

Wat is het instapniveau?

Tijdens een intakegesprek kijken onze coaches wat het instapniveau wordt. We gaan in principe uit van HBO werk- en denkniveau, maar verwachten minimaal MBO 4 niveau.

 

Over welke vaardigheden beschik je na deze training?

Na het afronden van onze social media training beschik je over de juiste kennis om de belangrijkste functies van Facebook en Instagram optimaal in te zetten. Je kunt zowel adviezen geven als in de praktijk aan de slag.

Wat heb je na deze training gedaan?

Na deze training heb jij je contentstrategie opgezet, weet je hoe je kwalitatieve content creëert en hoe je advertenties inzet om jouw doelgroep te bereiken. Je hebt ook..

  • je accounts geconfigureerd.

  • de Meta Pixel geïnstalleerd.

  • marketingdoelstellingen bepaald in combinatie met KPI’s.

  • een contentkalender gemaakt.

  • geleerd hoe je het maximale uit jouw berichten moet halen.

  • je doelgroep in kaart gebracht.

  • advertenties opgezet en geoptimaliseerd.

  • geleerd hoe jij Facebook en Instagram optimaal benut.

Examens & Certificaten

Tijdens het social media leertraject krijg je van je coach diverse praktijkopdrachten, die je met een voldoende moet voltooien om met het volgende onderwerp te kunnen starten. Om de module succesvol af te sluiten, moet je een resultaat van 70% of hoger halen op de eindtoets. Je kunt de toets net zo lang herkansen totdat je een voldoende hebt.

Onze kennisbank bevat alle laatste updates als het gaat om social mediakanalen. Na het afronden van de social media module kun je dan ook eenvoudig verder met het behalen van officiële certificaten, dankzij de kennis die je tijdens het traject hebt verkregen.

Unieke leermethodiek

Bij Teach Digital maken we gebruik van een unieke leermethode. Uniek omdat we online en offline combineren, maar ook omdat je een persoonlijke benadering krijgt. Onze coaching is intensief en geeft jou alles wat je nodig hebt zodat je zowel theoretisch als in de praktijk raad weet met social media.

Studiemateriaal

  • Academy (kennisbank), beschikbaar voor 12 maanden vanaf start traject

  • Externe hulpmiddelen:

    • Facebook
    • Instagram
    • Google Analytics