Social Media training

Algemeen

Wil jij maximaal bereik en zichtbaarheid onder jouw doelgroep op social media? Tijdens onze social media coachingstraject wordt je in acht weken een echte specialist als het gaat om de meest gebruikte social media kanalen. De perfecte combinatie van theoretische en praktische leercomponenten leer je alle ins en outs op het gebied van social media. Daarbij heb je ook nog eens ondersteuning van een persoonlijke online marketing coach. Heb je vragen of ondersteuning nodig tijdens de training? Schroom dan niet om hem of haar de vragen van het lijf te vragen.

Voor wie is de training bedoeld?

Onze online marketing training is geschikt voor iedereen die wegwijs wil worden in de kansrijke wereld van sociale media.

Start traject

Gezamenlijk met jouw persoonlijke online marketing coach stem je een geschikte startdatum af voor jouw social media training.

Optimaal leerrendement

Wanneer je voor de social media training gaat dan ga je voor een waardevolle investering voor de lange termijn. De training bestaat uit een combinatie van online en offline leercomponenten die een zo hoog mogelijk leerrendement opleveren. Vanuit de e-learning wordt je de belangrijkste theorie aangereikt over social media en gezamenlijk met jouw persoonlijke coach doorloop je de door ons ontwikkelde praktijkopdrachten. Op deze manier ben je na acht weken volledig op de hoogte!

Hoeveel tijd kost deze training?

We hebben het leertraject verdeeld in drie overzichtelijke blokken, om jouw tijd optimaal te benutten.

  • E-learning – 16 uur

  • Praktijkopdrachten – 12 uur

  • Sessies met coach – 6 uur

* Uren zijn bij benadering en kunnen per cursist verschillen.

Inhoud en leerdoelen

Tijdens de social media training komen vijf onderdelen aan bod:

Doelgroep, doelstellingen en social mediakanalen

Je begint met het specifiek maken van jouw doelgroep met behulp van een persona. Ook bepaal je jouw doelstellingen en zet je deze om in meetbare KPI’s.

Het kan zijn dat jouw doelgroep zich bevindt op Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Snapchat of TikTok. Op basis van de opgestelde persona’s bepaal je op welke Social Media kanalen je gaat focussen.

Social media pixels installeren

Wanneer jouw doelen duidelijk zijn en je geschikte social media kanalen hebt gekozen, is nog een stukje praktische voorbereiding nodig. Daarom gaan we in deze fase de social media pixels installeren.

 

Alles over social media

Nu kun je je verdiepen in de wereld van social media. Je stelt eerst een contentkalender voor jouw social media inzet op. Dan kijk je samen met jouw coach waar de focus moet liggen en kun je beginnen met het creëren van posts en campagnes.

Remarketing

Alle ins en outs over remarketing op social media. We vertellen je precies hoe je potentiële klanten die al eens in aanraking zijn gekomen met jouw merk, opnieuw effectief kunt benaderen.

 

Campagnes optimaliseren

We staan uiteraard ook stil bij de optimalisatie van jouw social media kanalen, zodat je blijvend succes kunt behalen.

Leerdoelen

Om de kwaliteit van het coachingstraject te kunnen waarborgen én om er zeker van te zijn dat jij met de juiste kennis het traject afrondt hebben we leerdoelen opgesteld. Benieuwd welke? Vraag jouw leerdoelen op via: [email protected]

 

Wat is het instapniveau?

Tijdens een intakegesprek kijken onze coaches wat het instapniveau wordt. We gaan in principe uit van HBO werk- en denkniveau, maar verwachten minimaal MBO 4 niveau.

 

Over welke vaardigheden beschik je na deze training?

Na het afronden van onze social media training beschik je over de juiste kennis om de belangrijkste kanalen optimaal in te zetten. Je kunt zowel adviezen geven als in de praktijk aan de slag.

Wat heb je na deze training gedaan?

Na het afronden van de social media training ben je van A tot Z klaargestoomd om effectief jouw doelgroep te bereiken met social media. Je beschikt over de benodigde kennis als het gaat om Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, SnapChat en Tiktok. Je kunt nu:

  • Vaststellen op welke social media kanalen jouw doelgroep zich bevindt

  • Sterke bedrijfspagina’s opzetten

  • Bepalen wat het beste moment is om te posten

  • Overtuigende berichten posten

  • Een contentkalender opzetten

  • Een advertentieplan opstellen

  • Effectieve campagnes opzetten

  • Campagnes optimaliseren

Examens & Certificaten

Tijdens het social media leertraject krijg je van je coach diverse praktijkopdrachten, die je met een voldoende moet voltooien om met het volgende onderwerp te kunnen starten. Om de module succesvol af te sluiten, moet je een resultaat van 70% of hoger halen op de eindtoets. Je kunt de toets net zo lang herkansen totdat je een voldoende hebt.

Onze kennisbank bevat alle laatste updates als het gaat om social mediakanalen. Na het afronden van de social media module kun je dan ook eenvoudig verder met het behalen van officiële certificaten, dankzij de kennis die je tijdens het traject hebt verkregen.

Unieke leermethodiek

Bij Teach Digital maken we gebruik van een unieke leermethode. Uniek omdat we online en offline combineren, maar ook omdat je een persoonlijke benadering krijgt. Onze coaching is intensief en geeft jou alles wat je nodig hebt zodat je zowel theoretisch als in de praktijk raad weet met social media.

Studiemateriaal

  • Academy (kennisbank), beschikbaar voor 12 maanden vanaf start traject

  • Externe hulpmiddelen:

    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn
    • Pinterest
    • Snapchat
    • TikTok
    • Twitter