Instagram training

Algemeen

Ben jij benieuwd naar welke mogelijkheden Instagram te bieden heeft? Dan is dit coachingstraject perfect voor jou. In slechts vier weken leer je alle ins en outs met betrekking tot Instagram. Door middel van praktijkgerichte opdrachten kan jouw theoretische kennis vrijwel direct worden toegepast voor jouw onderneming. Gedurende het traject heb je meermaals contact met je persoonlijke online marketing coach.

Voor wie is de training bedoeld?

Voor iedereen die de nuttige functies van Instagram wil toevoegen aan hun online strategie!

Start traject

De startdatum van de Instagram training wordt afgesproken tussen jou en je coach.

Hoeveel tijd kost deze training?

We hebben het leertraject verdeeld in drie overzichtelijke blokken, om jouw tijd optimaal te benutten.

 

  • E-learning – 12 uur

  • Praktijkopdrachten – 10 uur

  • Sessies met coach – 3 uur

* Uren zijn bij benadering en kunnen per cursist verschillen.

Inhoud en leerdoelen

Het traject behandelt uiteenlopende Instagram mogelijkheden en is op te delen in vier onderdelen:

1. De essentie van social media en waardevolle content

Leer over de essentie van social media en waardevolle content. Ontdek waarom het belangrijk is om content te hebben die aansluit op jouw online identiteit. Ook ga je hier leren over verschillende soorten content die ervoor zorgt dat jij jouw doelgroep bereikt en overtuigt.

 

2. Contentstrategie opstellen

Nu kun je je verdiepen in de wereld van Instagram. Je stelt eerst een contentstrategie voor Instagram op. Dan kijk je samen met jouw coach waar de focus komt te liggen. Dit vormt de basis voor het vervolgtraject.

3. Instagram Organisch

Na het opstellen van de contentstrategie ga je leren over berichtmogelijkheden om het maximale uit je posts te halen!

4. Instagram Adverteren

Wanneer je organisch hebt afgerond ga je leren over configuratie van de doelgroep om vervolgens te adverteren via Instagram. Daarna leer je de statistieken van de campagnes te analyseren om ze uiteindelijk te optimaliseren.

Leerdoelen

Om de kwaliteit van het coachingstraject te kunnen waarborgen én om er zeker van te zijn dat jij met de juiste kennis het traject afrondt hebben we leerdoelen opgesteld. Benieuwd welke? Vraag jouw leerdoelen op via: [email protected]

Wat is het instapniveau?

De training is praktisch, concreet en prima te volgen vanaf een MBO-4 opleidingsniveau.

Over welke vaardigheden beschik je na deze training?

Na de Instagram training beschik jij over de laatste kennis van alle Social Media kanalen, je kunt deze kennis toepassen en je bent in staat om hierover te adviseren.

Wat heb je gedaan na de Instagram training?

Na dit traject heb jij een contentstrategie opgezet voor Instagram en weet je hoe je kwalitatieve content creëert en doelgerichte advertenties kunt opzetten. Je hebt…

  • je account geconfigureerd.

  • Meta pixel geïnstalleerd (belangrijk voor remarketing via Instagram).

  • marketingdoelstellingen bepaald in combinatie met KPI’s.

  • een contentkalender gemaakt.

  • geleerd hoe je het maximale uit jouw berichten kunt halen.

  • je doelgroep samengesteld.

  • advertenties opgezet en geoptimaliseerd.

  • geleerd hoe jij Instagram optimaal kunt benutten.

Examens & Certificaten

Je ontvangt na een positieve beoordeling van de praktijkopdrachten en het succesvol afronden van de eindtoets een certificaat van deelname.

Onze trainingen, e-learning en werkwijze voldoen aan de hoogste kwaliteitseisen. Dit zorgt ervoor dat jij optimaal kunt leren.

Unieke leermethodiek

Je leert online in onze digitale leeromgeving, krijgt praktijkopdrachten afgestemd op jouw situatie en wordt begeleid door je persoonlijke online marketing coach.

Deze unieke combinatie zorgt ervoor dat je niet alleen de theorie kent, maar dat je dit ook op de juiste manier weet toe te passen. Dit is onze belofte.

Studiemateriaal

  • Academy (kennisbank), beschikbaar voor 12 maanden vanaf start traject

  • Externe hulpmiddelen:

    • Google Tag Manager
    • Instagram