Google Ads training

Algemeen

Ambitieuze doelstellingen met zoekmachine adverteren (SEA)? Ontdek tijdens ons Google Ads coachingstraject in 8 weten alles op het gebied van online advertenties. Binnen deze 8 weken bereik je jouw optimale leercurve dankzij onze theoretische en praktische opleidingscomponenten. Met jouw persoonlijke online marketing coach ben je verzekerd van een passende begeleiding tijdens het traject. Wacht dan ook niet langer en vraag nu jouw offerte aan!

Voor wie is de training bedoeld?

Onze Google Ads training is geschikt voor iedereen die wegwijs wil worden in Google Ads.

Start traject

Gezamenlijk met jouw online marketing coach stem je een geschikte startdatum af voor jouw persoonlijke Google Ads training .

Optimaal leerrendement

Wanneer je voor onze SEA-training kiest dan doe je een waardevolle investering voor de lange termijn. Door de mix van online en offline coaching kom je binnen het SEA-traject niets te kort. Onze online kennisbank biedt je een sterke theoretische basis en gezamenlijk met de persoonlijke begeleiding van jouw coach haal je alles uit de praktijkopdrachten. Na deze SEA-training van 8 weken ben jij klaar om te starten als SEA-marketeer.

Hoeveel tijd kost deze training?

We hebben het leertraject verdeeld in drie overzichtelijke blokken, om jouw tijd optimaal te benutten.

  • E-learning – 12 uur

  • Praktijkopdrachten – 12 uur

  • Sessies met coach – 6 uur

* Uren zijn bij benadering en kunnen per cursist verschillen.

Inhoud en leerdoelen

In het SEA traject komen vijf onderdelen aan bod:

Doelgroep, doelstellingen en KPI’s

Allereerst kijken we naar jouw online doelen om meetbare KPI’s op te stellen. Ook maak je gebruik van een persona om jouw doelgroep zo specifiek mogelijk te maken.

SEA tools instellen

Bij de SEA training hoort natuurlijk ook een stukje praktische voorbereiding. Daarom gebruiken we deze fase om de juiste analysetools in te stellen: Google Tag Manager, Google Search Console, Bing Webmaster Tools en Google Analytics.

Alles over SEA

Wanneer je alle voorbereidingen hebt getroffen en jouw doelen meetbaar zijn gemaakt, begint het echte werk. Je gaat aan de slag met een zoekwoordenonderzoek en leert van ons de fijne kneepjes over de verschillende campagnemogelijkheden. We laten je precies zien welke instellingen je nodig hebt, waar je deze kunt vinden en wat je kunt doen met Microsoft Advertising en SEA-landingspagina’s.

Remarketing

Alle ins en outs over remarketing. We vertellen je precies hoe je potentiële klanten die al eens in aanraking zijn gekomen met jouw merk, opnieuw effectief kunt benaderen.

Campagnes optimaliseren

Na het opzetten van een campagne is het SEA avontuur nog niet afgelopen. Om echt de beoogde resultaten te behalen, moet je jouw campagnes blijven optimaliseren. Wij vertellen je graag hoe!

Leerdoelen

Om de kwaliteit van het coachingstraject te kunnen waarborgen én om er zeker van te zijn dat jij met de juiste kennis het traject afrondt hebben we leerdoelen opgesteld. Benieuwd welke? Vraag jouw leerdoelen op via: [email protected]

 

Wat is het instapniveau?

Tijdens een intakegesprek kijken onze coaches wat het instapniveau wordt. We gaan in principe uit van HBO werk- en denkniveau, maar verwachten minimaal MBO 4 niveau.

 

Over welke vaardigheden beschik je na deze training?

Na het afronden van de Google Ads training ben je compleet op de hoogte van alle belangrijke kennis rondom SEA. Daarmee kun je zowel adviezen geven als in de praktijk aan het werk.

Wat heb je na deze training gedaan?

Wanneer je onze Google Ads training hebt afgerond, ben je van A tot Z klaargestoomd om zelfstandig verder te gaan met SEA. Je kunt nu:

  • Een zoekwoorden onderzoek uitvoeren

  • Een advertentieplan opstellen

  • Gebruikmaken van de verschillende campagnetypen:

    – Zoekmachine

    – Display

    – Shopping

    – Video

    – Mobiele app advertenties

  • Campagnes optimaliseren

Examens & Certificaten

Tijdens het SEA leertraject krijg je van je coach diverse praktijkopdrachten die je met een voldoende moet voltooien om met het volgende onderwerp te kunnen starten. Om de module succesvol af te sluiten, moet je een resultaat van 70% of hoger halen op de eindtoets. Je kunt de toets net zo lang herkansen totdat je een voldoende hebt.

Na het afronden van de Google Ads training kun je gerust de officiële certificaten voor Google Ads en Microsoft Advertising behalen, dankzij de kennis die je tijdens het traject hebt verkregen.

Unieke leermethodiek

Bij Teach Digital maken we gebruik van een unieke leermethode. Uniek omdat we online en offline combineren, maar ook omdat je een persoonlijke benadering krijgt. Onze coaching is intensief en geeft jou alles wat je nodig hebt om zowel theoretisch als in de praktijk je weg te vinden met SEA.

Studiemateriaal

  • Academy (kennisbank), beschikbaar voor 12 maanden vanaf start traject

  • Externe hulpmiddelen:

    • GoogleTag Manager
    • Google Search Console
    • Bing Webmaster Tools
    • Google Analytics
    • Zoekwoorden planners
    • Google Ads
    • Microsoft Ads
    • Google Merchant Center